torsdag 26. november 2009

Kakelina kom tidlig i år...

Jeg overhørte en samtale mellom en halling og en dame som tydelig ikke var vandt til å "svalle" halling. Hdame (Hallingdame) sa: "kakelina kom tidlig i år". Bdame (bydame) sa "ja, har du vært så flink allerede, jeg har ikke bakt til jul enda jeg"
Hi hi... Kakelina er jo bare mildvær. Trodde det var et godt brukt uttrykk jeg, men tydelig hadde ikke Bdame hørt dette før. Kanskje var det fordi Hdam "svalla halling" at hun ikke forsto?
Ikke godt å vite. Men Lisa, hvordan gikk det med deg i dag tro? Får vel ringe deg senere og høre. Akkurat nå må jeg dra og kjøpe strøsand til Mormor, det er såpeglatt, så sand er lurt nå.
Tenkt masse på deg i dag Lisa, kanskje hjelper det og sende mange gode sterke "huske godt" tanker? Ikke vet jeg, men jeg gjør det nå likevel! Gleder meg sååååååååå til i morgen ;o)

1 kommentar:

  1. Hehe, trenger ikke være fra byen for ikke vite at kakelina betydde mildvær :P Jeg visste det heller ikke ;)

    SvarSlett