mandag 16. november 2009

Snart julebord igjen

Og jakten er i gang. Det samme hvert år. Hva skal man ha på seg? Som vanlig er jeg litt sent ute, men jeg tror jo hvert år jeg skal klare og komme i mål. Og ender som regel hvert år med å dra frem noe gammelt fra skapet. Kan man kanskje sette det sammen på en annen måte en i fjor? Mannfolk har det greit med dressen sin. Mørk dress kan brukes til alt. Bare å forandre skjorte og slips av og til, likevel klager dem. Men klagene her i huset går mest på at klærne hans krymper i skapet. Stakkars, han har fått krympeskap. Og når kroppen ikke krymper etter, ja så blir det et problem. Kanskje hvis han hadde stått i skapet litt, at det kunne fungert? Sikkert, om jeg ikke hadde servert han noe.
Jeg er plaget med at klærne blir for store i skapet, så jeg lurer på om vi kanskje skal bytte skap?
I dag har det vært en litt stressa dag. Jeg skulle være på Ål kl 10, og siden jeg måtte ordne med Alma ble det litt mer. Hun lå i buret sitt, og Chevy ved siden av. Da var hun ikke alene, og han la seg rolig. Det gjorde hun også etterhvert. Det er ikke så lett med en baby av det hårete slaget, for i motsetning til en menneskebaby, kan man ikke ta med en hundebaby overalt. Men dette fungerte også, selv om det ble litt mer hit og dit på morgenen, og litt stress.
Vemun har vært med pappa i dag. Han hadde fri fra skolen, og da er det greit å kjøre litt lastebil. Ellers blir det jo litt kjedelig, og litt mye tv ;o) Men nå er snart dagen min over kjenner jeg. Jeg sover ettermiddag/kveld, og er våken om natta. Må nok til en snuopperasjon her i huset kjenner jeg. Det er jo snart jul og greier. Og da er det kjedelig om jeg er våken når andre sover. Jeg må/skal prøve og snu. I går hadde jeg en morsom dag. Jeg var med ut og rei. Har ikke ridd på hest på 20 år, så det var kanskje på tide? Gøy var det i allefall. Og nå håper jeg at jeg får fortsette med det. Prøve på onsdag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar